Thursday, 9 April 2009

ကိုးကြယ္ျခင္းဟူသည္

ကိုးကြယ္မွဳအဓိပါယ္ လူ ့သမိုင္းဆရာတို ့၏ အဆိုအရ လူသည္ေျခသလံုးအိမ္တိုင္ဘ၀မွ တျဖည္းျဖည္း ခ်င္း ယဥ္ေက်းလာျပီး အစုအသင္းနွင့္ ေနတတ္လာသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု သိရ၏။ မည္သိုပင္ျဖစ္ေစလူသည္ ေျကာက္တတ္မွဳ(fear)၊ ရန္လိုမွဳ(reward)၊ သေဘာတရားမ်ားျဖင့္ ဖြဲ ့စည္းထားေသာ သ႑န္တခုသာျဖစ္ေျကာင္း ထင္ရွား၏ လူေလာကျကီးတြင္လည္း ေျကာက္စရာအေျမာက္အျမား ရွိသည့္နည္းတူ ရယူခ်င္စရာမ်ား နွင့္လည္းျပည့္နွက္လ်က္ ရွိသည္။ ဒီေရတက္ျခင္း၊ မီးျကီးေလာက္ျခင္း၊ ေလမုန္တိုင္းက်ျခင္း စေသာျသကာသေလာက၏ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ား၊ ေျမြေပြး၊ သစ္၊ က်ား၊ ဆင္ရိုင္းေဘး၊ မခ်စ္မနွစ္သက္သူေဘး စေသာ သတၱေလာက၏ ရန္ျပဳမွဳမ်ားနွင့္ နာဖ်ားမက်န္းမာ၊ အိုနာေသရ ေဘးဒုကၡမ်ား၏ နွိပ္စက္ကလူ ျပဳမွုကို လူသားသည္ အလူးအလဲခံေနရသည္သာ ျဖစ္၏။ ဤသို ့ေသာ ဘ၀ဒုကၡ အႏၱရာယ္မ်ား၏ လွံဳ ့ေဆာ္ဖန္တီးမွဳေျကာင့္ လူသားသည္ ေျကာက္တတ္လာ၏။ ထိုေဘးဆိုး၊ ဒုကၡဆိုးတို ့မွ ကင္ျငိမ္းမွဳကို လိုလားလာျကသည္။ ကိုးကြယ္ရာကိုရွာေဖြလာျကသည္။ ္ေဘးရန္ အႏၱရာယ္အမ်ိဳးမ်ိဳးကို စိုးရြံ ့ေျကာက္လန္ ့ေနျကကုန္ေသာလူတို ့သည္ ေတာတို ့ကိုလည္းေကာင္း၊ ေတာင္တို ့ကိုလည္းေကာင္း၊ အာရာမ္တို ့ကိုလည္းေကာင္း၊ အဓိကသစ္ပင္ စေသာ ကိုးကြယ္ရာတို ့ကိုလည္းေကာင္း ကိုးကြယ္ျကကုန္၏။ ဟု ျမတ္ဗုဒၵကေဟျကားခဲ့၏ ပင္လယ္သမုဒၵရာတို ့တြင္ အသက္ေမြးမွဳျပဳျက သူတို ့သည္ သမုဒၵရာေစာင့္နတ္မ်ားကို ကိုးစားျကသည့္နည္းတူ ေတာရပ္ေဒသတြင္ လုပ္ကိုင္စားေသာက္ျကသူတို ့ ကလည္း ေတာေတာင္ဥယ်ာဥ္ စသည္တို ့ကို ပူေဇာ္ျကသည္။ ထို ့ျပင္ေကာက္ပင္ စိုက္ပ်ိဳး ေအာင္ျမင္လိုမွဳအတြက္ မိုးနတ္စသည္တို ့ကိုပသ ျက၏။ သားဆုပန္ရန္ ေတာစိုး သစ္ပင္ျကီးမ်ားတြင္ ရွိမည္ထင္ေသာ နတ္ တို ့ကို တင္ေျမွာက္ျကသည္။ ဤသည္တို ့မွာ ထိစဥ္ကကမာၻလူသား အားလံုးလိုလိုနွင့္ သက္ဆိုင္ေသာ ကိုးကြယ္မွဳမ်ားျဖစ္သည္။ ကိုးကြယ္မွဳအစ၊ ကိုးကြယ္မွဳ၏ အဓိပါယ္ဟု ေဖာ္ျပအပ္သည္။ ကိုးကြယ္ရာနွင့္မကိုးကြယ္ရာ ဗုဒၵျမတ္စြာ ပြင့္ထြန္းေတာ္မူလာျပီး ေနာက္ မကိုးကြယ္ရာ နွင့္ ကိုးကြယ္ရာကို ခြဲျခားေဟာျကားခဲ့ပါသည္။ ျမတ္ဗုဒၵ မိန္ ့ခဲသည္မွာ " ဤေတာေတာင္ အာရာမ္ အဓိကသစ္ပင္ စေသာ ကိုးကြယ္ရာ ဟူသမွ်ကို ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ ေဘးကင္းေသာ ကိုးကြယ္ျခင္း မဟုတ္၊ ဤကိုးကြယ္ရာဟူသမွ်ကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းေျကာင့္ ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ မလြတ္ေျမာက္နိုင္" ဟူ၍ျဖစ္သည္။ `ဤသို ့ ရွင္းလင္းထင္ရွားစြာ ေဟာျကားခဲသည့္ တရာေတာ္အရ မကိုးကြယ္ရာကို အတိအက် သိရွိျကရသည္။ ကိုးကြယ္ရာနွင့္ပတ္သက္၍လည္း ျမတ္စြာဘုရားသည္ "အျကင္သူသည္ ျမတ္စြာဘုရားကိုလည္းေကာင္း၊ တရားေတာ္ကိုလည္းေကာင္း၊ သံဃေတာ္ကိုလည္းေကာင္း ကိုးကြယ္ ဆည္းကပ္၏။ ထိုသူသည္ ဆင္းရဲအမွန္ "ဒုကၡသစၥာ"၊ ဆင္းရဲျခင္း၏ အေျကာင္းရင္းအမွန္ "သမုဒယသစၥာ"၊ ဆင္းရဲလြတ္ေျမာက္ရာအမွန္ "နိေယာဓသစၥာ"၊ ဆင္းရဲျငိမ္းရာ နိဗၺာန္ သို ့ေရာက္ေျကာင္းအမွန္ "မဂၢသစၥာ" ဟူေသာ အရိယသစၥာေလးပါး တို ့ကိုမဂ္ပညာ ျဖင့္ေကာင္းစြာ ျမင္နိုင္၏။ ဟု အက်ယ္တ၀င့္ ေဟာျကားညႊန္ျပေတာ္မူခဲသည္။ ကိုးကြယ္မွားအျပစ္၊ ကိုးကြယ္မွန္အက်ိဳး ျမတ္စြာဘုရားသည္ ျမတ္ေသာကိုးကြယ္ျခင္း မဟုတ္လွ်င္ မည္သို ့မည္ပံု အျပစ္ က်ေရာက္နိုင္ေျကာင္း ေဟာျကားခဲ့ပါေသးသည္။ု ျမတ္ဗုဒၵေဟာျကားခဲ့သည္မွာ "ဤေတာေတာင္ အာရာမ္ အဓိကရသစ္ပင္ စေသာ ကိုးကြယ္ရာ ဟူသမွ်ကို ကိုးကြယ္ျခင္းသည္ေဘးကင္းေသာ ကိုးကြယ္ျခင္း မဟုတ္၊ ျမတ္ေသာကိုးကြယ္ျခင္း မဟုတ္၊ ဤကိုးကြယ္ရာဟူသမွ်ကို ကိုးကြယ္ျခင္းေျကာင့္ ဒုကၡခပ္သိမ္းမွ မလြတ္ေျမာက္နိုင္" ဟူ၍ျဖစ္ပါသည္။ ထို ့ေျကာင့္လူတို ့သည္ ကိုးကြယ္မွဳမွားလွ်င္ ဒုကၡခပ္သိမ္းမကင္းျငိမ္းနိုင္ပဲ သံသရာ ၀ဲေျသာဃ အတြင္းတ၀ဲလည္လည္ က်င္လည္က်က္စားေနရမည္ သာျဖစ္ေပသည္။ ကိုးကြယ္မွဳမွန္လွ်င္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားစြာရရွိနိုင္ေျကာင္းကို ဗုဒၵျမတ္စြာသည္ ဤသို ့ေဟာျကားေတာ္မူခဲ့ပါသည္ "ဤရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းသည္ ေဘးမရွိေသာ ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းမည္၏။ ျမတ္ေသာကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ျခင္းမည္၏။ ဤရတနာသံုးပါးကို ကိုးကြယ္ျခင္းေျကာင့္ ဒုကၡခပ္သိမ္းမွလြတ္ေျမာက္၏။" ထို ့ေျကာင့္လူတို ့သည္ ကိုးကြယ္မွဳမွန္လွ်င္ ဒုကၡခပ္သိမ္းကင္းျငိမ္းျပီး လူခ်မ္းသာ၊ နတ္ခ်မ္းသာ၊ ျဗဟၼာခ်မ္းသာ မ်ားကိုရရွိ နိုင္ယံုမွ်မက မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္ သို ့တိုင္ျမတ္ေမွာက္ျပဳနိုင္ ပါေျကာင္းေရးသားေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။ (ဗုဒၵဘာသာေကာင္း တစ္ေယာက္စာအုပ္မွကူးယူတင္ျပအပ္ပါသည္) (ChOcOlAtE)

No comments:

Post a Comment